فراخوان برگزاری مراسم احیای مهدوی سال ۱۳۹۶

فراخوان برگزاری مراسم احیای مهدوی سال ۱۳۹۶

توضحیات کامل در مورد برگزاری مراسم احیای مهدوی سال ۱۳۹۶

در کوران حوادث آخرالزمان، سایه خشکسالی بر سرزمین دل هایمان خیمه زده است و بشریت درجهنم بحران ها؛ بی آنکه آب حیاتی بیابد،به سراب ها دل می سپارد.
چشم های منتظران اما؛ امیدوار و نگران به آسمان و طلب باران می کند.
امسال نیز چون گذشته در شب میلاد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ،فریاد استغاثه سر می دهیم و از عطش و اضطرار حاصل از فراغ یار ،یگانه آب حیات را طلب می کنیم.
قُلْ أرَأیتُمْ إنْ أصْبَحَ مآؤکُمْ غَوْراً فَمَنْ یَأتیکُمْ بِماءٍ مَعین (ملک/۳۰) : بگو به من خبر دهید که اگر آب های سرزمین شما در زمین فرو رود،(از دسترس تان خارج شود)پس چه کسی می تواند برای شما آب روان بیاورد؟
برای برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در محل سکونت خود به نکات زیر توجه فرمایید:
*آیا این مراسم مورد تایید ائمه معصوم علیهم السلام و علمای عظام بوده است؟
– شب زنده داری کردن و احیا داشتن شب های خاص،در روایات ائمه معصومین علیهم السلام همیشه مورد توجه قرار گرفته و در سیره آنها نیز قابل مشاهده است و از جمله آنها احیا داشتن شب نیمه شعبان است.
مسۆلین و نمایندگان محافلی که به برگزاری احیاء در شب نیمه شعبان می پردازند مطمئنا با تأسی از احادیث و روایات دست به اقدام چنین حرکت زیبایی زده اند از آن جمله: نبی مکرم اسلام(ص) در فضیلت این شب نورانی فرموده است: «مَنْ أَحْیَا لَیْلَهَ النِّصْفِ‏ مِنْ شَعْبَانَ‏ لَمْ یَمُتْ قَلْبُهُ یَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوبُ»؛ هرکس شب نیمه شعبان را به شب زنده‌داری سپری کند، در روزی که دل‌ها مرده است، دل او زنده است(ثواب الاعمال: ص۷۷)!»
برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به لینک های زیر مراجعه فرمایید:
احیای مهدوی از نگاه ائمه اطهار
احیای مهدوی از نگاه بزرگان و مراجع
*آیا اجرای ” مراسم احیای شب نیمه شعبان ” نیاز به هماهنگی و یا گرفتن مجوز دارد؟
-با توجه به اینکه مراسمات احیا، مانند احیای شبهای قدر و احیای شب نیمه شعبان در مساجد و حسینیه ها برگزار میشود لذا جز هماهنگی با متولیان مساجد و حسینیه ها نیاز به هماهنگی های دیگری ندارد.
چنانچه اقدام به برگزاری این مراسم در مکان های عمومی از جمله میادین، پارک ها یا مصلی های بزرگ شهر نمودید با مراجعه به یکی از ارگان های سازمان تبلیغات اسلامی ،سازمان اوقاف و امور مساجد ویا شهرداری شهر محل سکونت خود میتوانید مجوز مربوطه را تهیه و مراسم خود را برگزار نمایید.
*بازه زمانی برگزاری احیای نیمه شعبان در چه ساعتی از شبانه روز است؟
شما میتوانید مراسم خود را در ساعاتی از بازه زمانی ۲۳:۰۰ الی سحر ۲۱ اردیبهشت ۹۶ برگزار نمایید
به طور مثال: ۲۴ الی ۲ بامداد یا ۲۳ الی ۳ بامداد
*در مراسم احیای شب نیمه شعبان چه اعمالی توصیه شده و سین پیشنهادی موسسه مصاف چیست؟
-سین پیشنهادی شامل موارد زیر میباشد که منابع سینِ برنامه و ادعیه ها از مفاتیح الجنان بوده و کاملا استناد روایی دارد:
-زیارت امام حسین (علیه السلام) یا زیارت عاشورا اولین برنامه ی سین مراسم باشد. (جهت آماده شدن فضای معنوی مراسم)
-با قرائت قرآن توسط قاری (بعد از زیارت عاشورا) عملا برنامه آغاز می شود.
سپس سخنرانی خطیب جلسه
پس از آن قرائت، فراز هایی از دعای کمیل (پایان بخشِ استغفار).
پذیرایی (در صورت امکان)
دعای فرج به علاوه فرازهای (اَینَ …) دعای ندبه (پایان بخشِ اضطرار)
دعای اللهم بحق لیلتنا و مولودها به علاوه فراز هایی از ندبه که مخاطب خداست (اللهم انت کشاف الکرب و البلوی تا انتهای دعا) در این فراز ها فقط از خدا امامان را می خواهیم. .
و در پایان تکرار همگانی(مثلا صد مرتبه) ، هم صدا و هم دل آیه شریفه اَمَّن یُجیب… [پیشنهاد می شود مداح جلسه توجیه باشد که در پایانِ هر ده بار تکرار با گریز زدن به اضطرارِ اهل بیت علیهم السلام و سوگند دادن خداوند به حضرات و ستم هایی که دیده اند – مانند مضطر شدن حضرت عباس هنگام سوراخ شدن مشک، مضطر شدن امام حسینعلیه السلام هنگام اصابت تیر برگلوی شش ماهه اش و مضطر شدن امام علی (علیهم السلام)… و همچنین اشاره به اضطرار شیعیان در سرتاسر جهان اعم از یمن،عراق،سوریه، نیجریه، و … فرج امام زمان(عجل الله ) را برساند].

*در صورت امکان از چه سخنران هایی استفاده شود و نحوه دعوت از آن ها چگونه است؟
-جهت دعوت از اساتید بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) به سایت زیر مراجعه نموده و از منوی سمت چپ سایت شهر خود را انتخاب نمود و پس از بارگزاری سایت شهر خود. با مراجعه به انتهای وب سایت آدرس و شماره تلفن مرکز بیناد مهدویت شهر خود را مشاهده خواهید کرد که با مراجعه و تماس می توانید اقدام به دعوت سخنران نمایید.

http://bonyad.mahdaviat.ir

همچنین جهت دعوت از اساتید مرکز تخصصی مهدویت برای سخنرانی برنامه شب احیا نیمه شعبان خود در صورت تمایل میتوانید با شماره زیر تماس حاصل نمایید:
شماره تماس : ۰۲۵۳۷۸۳۳۷۷۱
فکس: ۰۲۵۳۷۷۳۷۱۶۰
کانون تخصصی مهدویت قم
ضمنا در صورت عدم امکان دسترسی به سخنرانان بنیاد حضرت مهدی و یا مرکز تخصصی مهدویت می توانید از سخنرانان مهدوی در دسترس محل برگزاری خود دعوت به عمل بیاورید.
*برنامه خود را چگونه ثبت و تبلیغ کنیم؟
-سایت احیای مهدوی با ایجاد قسمتی برای ثبت مراسمات احیای شب نیمه شعبان امکان تبلیغات گسترده شما را به صورت مجازی فراهم آورده و شما میتوانید با مراجعه به سایت EHYAMAHDAVI.IR در قسمت ثبت محل برگزاری مراسم، اقدام به پر کردن فرم مربوطه نموده و تبلیغات برنامه خود را داشته باشید، دقت داشته باشید که در پوستر های اختصاصی مراسم خودتان حتما دو جله زیر بایدقید شده باشد تا در سایت و شبکه های مجازی تبلیغ شود.
جمله اول = احیای مهدوی استغفار،اظطرار،دعا
جمله دوم: همزمان ایران و سایر نقاط جهان

همچنین در صورت نداشتن پوستر جهت تبلیغات میتوانید به ربات تلگرامی Telegram.me/ehyamahdavibot مراجعه نموده تا پوستر اختصاصی مراسم خود را داشته باشید.
مهلت ثبت مراسم تا ۱۹ اردیبهشت می باشد.
*گزارش تصویری مراسم برگزار شده را چگونه ارسال کنیم؟
شما میتوانید نصاویر (حداکثر ۵ عکس) مراسم خود را برای ثبت در سیات و کانال تلگرام احیای مهدوی را به ایمیل و یا ربات زیر ارسال نمایید.
ایمیل : info@ehyamahdavibot
ربات تلگرامی : Telegram.me/ehyamahdavipicbot
همچنین شما می توانید تصاویر مراسم خود را با هشتگ اختصاصی #احیای_مهدوی در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام قرار دهید.
جهت ارتباط با ما و جواب سوالات خود میتوانید با اکانت تلگرامی T.me/infoehyamahdavi تماس حاصل نمایید.
* درپایان لازم است اهمیت برگزاری این مراسم رایادآور شویم و ذکر این نکته که مهم نیت قلبی و برگزاری آن است نه صرفا زیاد بودن جمعیت و با شکوه برگزار شدن مراسم.

ضمنا همگی در جهت هر چه جهانی تر شدن این حرکت عظیم منتظران در صورت دسترسی داشتن به افردای که در خارج از کشور سکونت دارند آنها را از اینحرکت بزرگ آگاه نموده و جهت برگزاری مراسم توسط آن ها در کشور محل سکونت خودشان آن ها را راهنمایی فرمایید.
همچنین می توانید توضحیات مراسم و سین برنامه به زبان انگلیسی و عربی که در ادامه قرار داده شده است را برای آن ها ارسال نمایید.
 _____________________________________________
In the Name of Allah, the Companionate, the Merciful
 
What is the need for a “Mahdavi Resuscitation”?
 
What we understand from studying the actions which are recommended to do on the eve of the 15th of Shaban is that this night is the successor and equivalent to the “Night of Power”, a blessed night, a perfect opportunity to approach God, to gain excellence and pardon, also the distribution of portion and the destinies are inscribed on this night.
The most significant actions of this night include: ablution, staying up late (saying prayers, praying and repenting), conveying a salute to Imam Hussein (PBUH) even by saluting him from the roof of one’s house (this is the most preeminent of the actions on this night), Du’a Kumayl, some special Du’as (of which the most important and relevant one is اَللّهُمَّ بِحَقِّ لَیْلَتِنا [هذِهِ] وَ مَوْلُودِها –[Oh God, to this night and the one who was born in it]) and some prayers (which are long and detailed).
By “Mahdavi Resuscitation” we mean to make the people aware of Imam Mahdi (PBUH) and to grab their attention to him and making this night special because of Imam Mahdi (PBUH).
Based on what has been said so far, the following strategy can be considered for this night:
First, we should repent (as it is recommended to do so on this night) and then we implore God what we want (this is highly recommended in different prayers). Of course, we should pay due attention to this fact that “as far as the form and type of organizing gatherings for such a night needs to be expedient and wise so that along with what lecturers say on this night the addressees are trained well, we need to have a special plan for this night.” In fact, a participant in such gatherings wants to find an answer to the following questions and we want to have the best possible answers:

  1. Why is such a night so dear to God?
  2. Why does it have so much widespread blessings? (God has sworn that no one is returned empty-handed.)
  3. What should we repent for? (What sins entangle prayers and bring about chastisement and hardship?
  4. What is the surest way to be pardoned?
  5. What should we ask God? (What are the best requests? Is there a request which incarnate all the good things?)
  6. Are the mentioned cases related to the person born on this eve?

To answer the above questions we suggest the following scheme:

  1. Repentance B) Urgency   C) Prayer

 

  1. Repentance

As it was mentioned earlier, such a night is the night to repent for the sins and seek pardon and excellence: What better way do you know for repenting other than showing sympathy to Imam Hussein (PBUH) by crying? (On this night, the most preeminent of the actions is conveying a salute to Imam Hussein (PBUH) even if we just face toward Karbala and which prayer better than Du’a Kumayl of Amir al-Mumenin?)
The aim of step A: Repenting for the sins which entangle prayers and for the sins which prevent or hamper the Reappearance of Imam Mahdi (PBUH).

  1. Urgency

Our addressee should know that the best prayer is to implore God for the Reappearance of Imam Mahdi (PBUH), provided that he understands that what abundant grace and blessing he has missed because of Imam Mahdi’s (PBUH) Occultation. Therefore, it is suggested that the Du’a al-Faraj (supplication for relief) [O God! The disasters have increased) and special clauses from Nudba Du’a (Where is Imam Mahdi (PBUH)? Where is the avenger of the blood of Imam Hussein (PBUH)?) and the clause which refers to “Where is he?” and the one which implies the failure to gain blessing because of his absence be recited.
The aim of step B: the addressee should realize that he lacks this huge treasure and finds himself as unfortunate and orphan and consequently feels distressed.

  1. Prayer

Now we know what we should ask: “Oh God, to this night and the one who was born in it” as well as some lines from Nudba Du’a (اللهم انت کشاف الکرب و البلوی to the end) and other phrases in which God is addressed and anyone who stays up resuscitating has Inshallah reached the meaning of the Prayer for the relief and Reappearance. Now, that we have repented and become distressed and we implore God for the Reappearance we can ask everyone to recite together the Verse 62 of Al-Naml Surah:
“أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَیَکْشِفُ السُّوءَ وَیَجْعَلُکُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِیلًا مَا تَذَکَّرُونَ”
Or, who listens to the (soul) distressed when it calls on Him, and Who relieves its suffering, and makes you (mankind) inheritors of the earth? (Can there be another) god besides Allah? Little it is that ye heed!
Undoubtedly, this part is the most spiritual and interesting part of the gathering based on what we have experienced in three consecutive years and by making the programs into a network nationwide and even abroad as well as according to the survey done by asking our audience.
It is quite obvious that a communal request and a general distress accompanied with tears and supplications are been emphasized in prayers and narrations. (Is there any succor?)
Thus, it is recommended that conveying a salute to Imam Hussein (PBUH) or “Ziyarat Ashura” be the first program on the agenda. (It helps prepare a spiritual atmosphere for the gathering).
By reciting some Verses of the Holy Quran (after “Ziyarat Ashura”) the gathering has already begun.
Then the orator should give his oration.
Next, some phrases from Du’a Kumayl (the end of the repenting section) should be read.
A refreshing (if needed)
The Du’a al-Faraj with the phrases of “Where”, Nudba Du’a (the end of the urgency section)
The Du’a of اَللّهُمَّ بِحَقِّ لَیْلَتِنا [هذِهِ] وَ مَوْلُودِها as well as the phrases which address God (اللهم انت کشاف الکرب و البلوی to the end). In these lines we just request God his Imam.
And at the end, a repetition (e.g. 100 times) of the Verse by everyone:
“أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَیَکْشِفُ السُّوءَ وَیَجْعَلُکُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ أَإِلَهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِیلًا مَا تَذَکَّرُونَ”
(It is recommended that the eulogists be aware that at the end of every ten repetition they can mention the urgency the Ahl al- Bayt had, for instance the distress Abbas ibn Ali (PBUH) had when his waterskin was torn, the distress Imam Hussein (PBUH) had when the arrow hit the neck of his six-year-old son, the distress of Imam Ali (PBUH) and even by mentioning the distress of the Shias all over the world including Syria, Iraq, Nigeria, Lebanon and by referring to these, we implore God to precipitate the Reappearance of Imam Mahdi (PBUH).
The organizers, lecturers and eulogists of the gatherings should pay attention that excluding their indisputable discussions (no need to mention them but e.g. the duties of the awaiting people) should refer to the following points due to the special conditions of these days:
The great oppression that has been inflicted on humanity and Islam as well as Shias by the Satans of the humans and Jinn. The oppression is the cultural unawareness and lack of faith which is widespread all over the world and also the humans’ inability to manage the world.
Referring to the importance of solidarity among Shias and avoiding division, and mentioning the bravery of the defenders in Syria, Iraq and etc. emphasizing the role of defending Islam and spreading hope to the awaiting people until the moment of the Reappearance of Imam Mahdi (PBUH).
Having a complete awareness toward the fake and astray sects of Islam
To sum it up, the person who is staying up praying repents from the sins (those which prevent the Reappearance) he becomes distressed because of not having the Imam and the oppression in the world and prays for the Reappearance of Imam Mahdi (PBUH) (in this pray all the blessings and good things are included). 
Based on what have been said so far:
The motto: “Mahdavi Resuscitating, repenting, distress and prays” is recommended.

 Repenting from the sins which prevent the Reappearance —>Distress for the Occultation —> The Al-Faraj Du’a and the separation ends.

_______________________________________
لماذا إحیاء المهدویه؟!
ما نلاحظه من دراسه الأعمال المذکوره فی لیله النصف من شعبان هو أنها تسبق لیله القدر و أنها لیله مبارکه و هناک فرصه ممتازه للتقرب من الله و الحصول علی الفضل و المغفره و تقسیم الأرزاق و کتابه الأجل.
من أهم أعمال هذه اللیله هی:الغسل ، إحیاء هذه اللیله( بالصلاه،الدعاء،الإستغفار)،زیاره الإمام الحسین (علیه السلام) و لو بقول التحیه من سطح البیت (من أفضل أعمال هذه اللیله)، دعاء الکمیل،بعض الأدعیه الخاصه(من أهمها و أکثرها علاقه هو دعاء اَللّهُمَّ بِحَقِّ لَیلَتِنا وَ مَولُودِها) و بعض الصلوات (و هی طویله و مفصله). 
الهدف من إحیاء المهدویه فی الواقع هو تنبیه المخاطبین إلی الإمام بصوره عامه و إلی صاحب الزمان بصوره خاصه.نظرا لما ذکر نستطیع نتخذ الإستراتیجیه التالیه للمراسم:
فی البدایه یجب الإستغفار(و کما اوصینا فی هذه اللیله) و طلب الحاجات من الله(و اوصینا کثیرا فی الأدعیه).و یجب الإنتباه إلی هذا الأمر«یجب أن یکون شکل و ظاهر الأداء متسماً بالحکمه و التعقل لیربی المخاطب إلی جانب ما یطرح من جانب الخطباء فی مثل هذه اللیله  فیجب وضع برامج خاصه لها».
الموضوع فی الواقع هو أن المشارکین فی هذه المراسم یجب أن یبحثوا عن الإجابه إلی الأسئله التالیه و نحن نبحث عن أفضل الإجابات:
  
۱-            لماذا هذه اللیله عظیمه عند الله إلی هذا الحد؟
۲-            لماذا هی ذات برکات واسعه إلی هذا الحد؟ (لقد أقسم الله أن أحداً لا یرجع بیدین)
۳-            ممّ یجب الاستغفار؟ (ما هی الذنوب التی تحبس الدعاء و تنزل النقم؟)
۴-            ما هو أفضل أسلوب للغفران؟
 ۵-           ماذا یجب أن نطلب من الله؟ (ما هی أفضل المطالب؟هل هناک مطلب یشتمل علی جمیع الخیرات؟
۶-            هل المواضیع المذکوره لها علاقه بمولود هذه اللیله؟
للإجابه عن الأسئله الآنفه یقترح الشکل التالی:
الف: الاستغفار  ب: الاضطرار  ج: الدعاء
الف- الاستغفار:
کما قیل اللیله هی لیله الاستغفار من الذنوب و طلب المغفره و الفضل:
ماذا تعرفون من طرق الاستغفار أفضل من البکاء علی أبی عبدالله الحسین(علیه السلام)؟(إن من أفضل الأعمال للإستغفار هو زیاره أمام الحسین(ع) و لو بکلمه التحیه إلی جهه الکربلاء) و أی دعاء أفضل من دعاء الکمیل لأمیر المؤمنین(ع)؟   
الهدف من قسم الف: استغفار الذنوب التی تحبس الأدعیه و استغفار الذنوب التی تمنع الظهور
ب- الاضطرار:
یجب أن یعرف المخاطب أن من أفضل الأدعیه هو طلب الفرج و ظهور الإمام لکن بشرط أن یعرف أنه بغیاب الإمام حرم من أی خیر و فضل عظیم !
فیقترح قراءه دعاء الفرج (الهی عَظُمَ البَلاء) و جمل خاصه من دعاء الندبه  (این بقیه الله، این الطالب بدم المقتول و…) التی تشیر ألی موضوع “أین أنت” و عدم الحصول علی النعمه المباشره من الإمام .
الهدف من قسم ب: یعنی أن المخاطب یستطیع أن یفهم و یشعر بعدم امتلاکه لهذا الکنز العظیم  و یری نفسه مسکینا و مستکینا و یتیما و نتیجته أن یصبح مضطرا.
ج- الدعاء:
نعلم الآن ماذا یجب أن نطلب : دعاء اَللهُمَّ بِحَقّ لَیلَتِنا وَ مَولُودِها + جمل من دعاء الندبه (اَللهُمَّ اَنتَ کَشّافُ الکُرَبِ وَ البَلوی إلی نهایه الدعاء) القسم الذی یکون الله هو المخاطب و العبد الذی یحیی اللیله توصل إلی فهم الدعاء للظهور و الفرج  ، إن شاءالله.
د- الآن و قد استغفرنا و أصبحنا مضطرین و نطلب ظهور و فرج المولی بدموعنا و نستطیع مشاهده جمیعها فی تکرار   الآیه الشریفه ۶۲ من سوره النمل و توحید أصوات الإمام و المأموم و هو:
أَمَّن یجُیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُکُمْ خُلَفَاءَ الْأَرْضِ
لاشک أن تجربه إقامه مراسم الإحیاء لثلاث سنوات متتالیه و جعل البرامج بشکل قناه فی أنحاء البلد و حتی خارج البلد و الإأستطلاعات التی أجریت من المخاطبین نجد من خلالها أن هذا القسم هو من أمتع أقسام المراسم و أکثرها معنویه.
من الواضح أن الطلب الجماعی و الاضطرار العام مع الندبه و الدموع و التضرع أکّد علیها فی الأدعیه و الأحادیث  (هَل مِن مُعین؟)
فیقترح أن:
تکون زیاره  إمام الحسین (ع) أو زیاره العاشوراء أول برنامج لهذه المراسم. (لتحضیر الأجواء المعنویه للمراسم )
–              یبدأ البرنامج عملیا بقراءه  القرآن من قبل  القارئ (بعد زیاره العاشوراء).
–              بعد ذلک کلمه خطیب الجلسه
–               بعد ذلک قراءه بعض الجمل من دعاء الکمیل (نهایه قسم الاستغفار).
–              إستراحه (عند الحاجه)
–              دعاء الفرج + جمل (أینَ) دعاء الندبه (نهایه قسم الاضطرار)
–              دعاء اللهم بحق لیلتنا و مولودها + جمل من الندبه التی یکون الله مخاطبها (اللهم انت الکشاف الکرب و البلوا إلی نهایه الدعاء) فی هذه الجمل نطلب من الله الإمام فحسب .
–              و فی النهایه تکرار (مثلا مئه مره) الجمیع و بصوت واحد و بقلب واحد  الآیه الشریفه اَمَّن یُجیب… [یقترح أن نفهّم  رادود الجلسه من قبل بأن یتحدث حول اضطرار أهل البیت بعد کل عشر مرات من التکرار و یقسم الله بالأئمه و الظلم التی قاسوه – مثل اضطرار العباس(ع) عندما ثقبت قربته، اضطرار إمام الحسین(ع) عندما اصاب السهم  حنجره الطفل الرضیع ذی السته أشهر و اضطرار الإمام علی (ع)… و حتی الإشاره إلی  اضطرار الشیعه فی أنحاء العالم بما فیها سوریا، العراق، نیجریا، لبنان و … و یطلب قرب فرج امام الزمان.
–           علی مقیمی المراسم أن یتحدثوا مع الخطباء و الروادید الأعزاء حتی یشیروا إلی المواضیع التالیه إضافه إلی محکمات کلامهم (التی لا حاجه إلی ذکرها لشده وضوحها مثل واجبات المنتظرین و … ) بسبب الوجود فی وضعیه زمانیه خاصه و لمنع الأضرار:
–           الظلم الذی حصل للإنسانیه ، الإسلام الأصیل و الشیعه من جانب شیاطین الجن و الإنس  بما فیه الظلام الثقافی و العقائدی الذی عمّ العالم و أن البشر لا یستطیع أن یدیر نفسه و  العالم.
–           الإشاره إلی أهمیه وحده الشیعه و الإبتعاد عن التفرقه و الإشاره إلی شجاعه و تضحیه جنود إمام الزمان(ارواحنا فداه) فی سبیل الدفاع عن نطاق الإسلام فی سوریا، العراق و غیرها؛و  التأکید علی حمل الرایه و حفظ خندق وجود التشیع و الإسلام الأصیل و إعطاء الأمل للمنتظرین حتی ظهور الحجه إن شاءالله.
–           التنبه أمام الفرق الضاله
موجز الکلام هو أن الذی یحیی هذه اللیله یستغفر من الذنوب (التی تمنع الظهور بصوره حقیقیه)، و یصبح مضطرا من عدم وجود الإمام و الظلم و الظلام الجاری فی العالم و یدعو لظهور الإمام ( و تکون جمیع الخیرات و البرکات مستتره فی هذا الدعاء).
نظرا لما قیل:
یقترح شعار : ” احیاء المهدویه، الاستغفار، الاضطرار و الدعاء”.

به اشتراک بگذارید